מחפשי אהבה באפליקציות
מציפים פרטים אישיים
למרות המודעוּת לסכנות

מחקרים עדכניים מנסים להבין ולהסביר למה

היכרויות מקוונות משמשות כיום כאחת הדרכים הנפוצות ביותר להיכרויות. על פי מחקר שנערך בשנה שעברה (2020) ב-Pew research center, שלושה מכל עשרה מבוגרים בארה"ב אומרים שהם השתמשו באתרי היכרויות או באפליקציות. אפילו בראד פיט ציין במהלך נאומו בטקס פרסי SAG 2020 שהוא צריך להוסיף לפרופיל שלו בטינדר את דבר זכייתו בפרס. למרות הפופולריות (ובראד פיט), 46% מהאנשים עדיין חושבים שמדובר בפלטפורמה לא בטוחה. מחקרים עדכניים מנסים להבין מה מניע משתמשים להציף פרטים, למרות המודעוּת לסכנה ברורה ומיידית.

עולם הדייטינג יודע עליכם יותר ממה שאתם זוכרים על עצמכם

אם למעלה מ-50% לא שמים על אבטחת מידע, בהחלט יש מקום לדאגה. OKCupid חוטפת אש על מכירת נתוני משתמשים, כולל תשובות לשאלות רגישות כמו "האם השתמשת בסמים פסיכדליים?" ואילו אפליקציית הגייז Grindr מכרה נתונים בנוגע למיקום המכשיר ומצב האיידס בקרב משתמשים. לא לעניין, בלשון המעטה.

עם כל החששות וההסתייגויות, אפליקציות הדייטינג נותרו אחת הדרכים הנגישות והמקובלות ביותר להיכרויות. אך ככל שהפופולריות שלהן הולכת וגדלה, אנשים חייבים להחליט כמה מעצמם לשתף בפרופילים שלהם. נכון להיום אין החלטה והפרטיות חולפת מהעולם.

אהבה ומין הם מוצרי צריכה כל כך בסיסיים, שבחסרונם אנשים לוקים בעיוורון אבטחת מידע

פרופיל משתמש קלאסי באפליקציות להיכרויות כולל פרטים כמו שם פרטי ומשפחה, מוסד לימודים ומקום עבודה. יש אפליקציות שמאפשרות לקשר את הפרופיל לחשבון אינסטגרם אישי. משתמשים שמתפתים לעשות את זה, והם לא מעטים, מאמינים שעוד כמה תמונות ופרטי מידע יחסכו להם יציאה לדייטים מיותרים. הם רק שוכחים שעכשיו כל פסיכי יכול לאתר אותם בגוגל.

ג'ים מורי, מומחה להתנהגות מקוונת במרכז המחקר DePaul, טוען שבעידן בו אנו חיים מדובר בהתנהגות טבעית, המכוּנה: פרדוקס הפרטיות. המונח מתייחס לסתירה המהותית הקיימת בין החשש לפגיעה בפרטיות לבין ההחלטה לחשוף מידע ברשת. רוב האנשים עושים חישובי סיכון-תועלת בכל פעם שהם מתבקשים להשאיר פרטים כתנאי לקבלת שירות כזה או אחר. מי שלא מחשב כדאי שיתחיל.
אבל בכל הנוגע לאפליקציות להיכרויות, הנושא רגיש במיוחד. על פי מחקר שנערך על ידיIBM Security , למעלה מ -60% מאפליקציות ההיכרויות המובילות שנחקרו, נמצאו פגיעות לפריצות נתונים. ואם לא די בזה, דוח שפורסם על ידי מועצת הצרכנות הנורבגית הראה כי מספר אפליקציות להיכרויות, מהפופולריות ביותר בעולם, מכרו למאות חברות מידע רגיש כולל נתוני מיקום משתמשים.
כן, אהבה ומין הם מוצרי צריכה כל כך בסיסיים ועוצמתיים, שבחסרונם אנשים לוקים בעיוורון אבטחת מידע, ומוכנים לקחת סיכון ולהתמודד עם התוצאות בזמנים מאושרים יותר, או כשלא תהיה ברירה.

משתפים בלי פרופורציה כדי לנצח בתחרות על לב אוהב

ג'סטין גרסיה, יועץ מדעי של אפליקציית Match, אומר כי עומס התוכן הוא אחד הנושאים הגדולים ביותר איתם מתמודדות אפליקציות היכרויות כיום.
התופעה של עומס תוכן אמנם מקשה על המשתמשים לבחור פרטנר, אבל גם קובעת סטנדרים גבוהים שכל משתמש מרגיש חובה לעמוד בהם. הצורך לבלוט בא לידי ביטוי בשיתוף פרטים באופן מוגזם וחסר פרופורציות. גסיה מכנה את התופעה בשם: ניהול רושם. ברשת יש הרבה יותר אפשרויות לבנות תדמית מאשר בחיים האמיתיים, וכדי לנצח בתחרות על לב אוהב אנשים הולכים על כל הקופה, בלי לחשוב יותר מדי על התוצאות.

אבל לא מדובר רק בתחרות על הלב. הצפת תוכן, הן בתמונות והן בשיתוף פרטים יוקרתיים כמו מוסד לימודים נחשב או הישגיות בתחומים שונים, משמשת לא מעט משתמשים לקבלת אישור חברתי וטיפוח האגו. מה שנקרא בשפת ההיכרויות: Swipe, ורצוי כמה שיותר ימינה.

בטבע של האדם לבטוח ולשתף

לארה הלם, דוקטורנטית באוניברסיטת אנטוורפן, העוסקת בחקר אמון וסיכון באפליקציות להיכרויות, טוענת כי ניתוח עלות-תועלת הוא נושא מעורפל מעצם העובדה שמנקודת מבט אבולוציונית בני אדם נוטים לבטוח זה בזה. "כשבוחנים חברות ציידים ולקטים, לכל אדם היה תפקיד ספציפי בקהילה, וכדי שהמנגנון החברתי יעבוד כמו שצריך, הם היו חייבים לסמוך אחד על השני – זה אינסטינקט שהתקבע עד היום" היא אומרת.

כשמוסיפים לאמון האבולוציוני את צרכו הבסיסי של האדם באהבה והכרה, מקבלים אופטימיסט חסר תקנה. ופה, כנראה, נמצא ההסבר לקלות הדעת של המשתמש בכל הנוגע לאבטחת מידע.

זה-רציני - דייט ראשון באפליקציה, ללא תופעות הלוואי המוכרות והמיותרות

זה-רציני היא אפליקציה חדשנית חכמה, המבוססת על מחקרי זוגיות שמצאו קשר ישיר בין מאפיינים אישיים לבין האופן בו נשים וגברים בוחרים את החצי השני. מתוך העולה במחקרים נוסחו טריגרים (על כך בהמשך) המשולבים במערכת וידאו אינטראקטיבית, המאפשרת דייט ראשון בתוך האפליקציה, בלי לזוז מטר מהבית, בלי מבוכה ואי נעימויות, בלי להסתכן ובלי להצטער שיצאתם כדי לגלות שהפרטנר/ית ממש, אבל ממש, לא הטיפוס שלכם.

אתם במיטבכם על הדייט הראשון

לשם היכרות ראשונית, עומדת לרשות המשתמשים מערכת צ'אט. כמו באפליקציות אחרות, מצ'וטטים על דא ועל הא, ואם יש עניין בסיסי יוצאים לדייט ראשון. אבל הספקות, הלחץ, המבוכה והשתיקות הצפויות, כרגיל יוצאים יחד אתכם. בזה-רציני הסיפור לגמרי אחר – יש עניין בדייט ראשון? זה בדיוק הזמן להירגע, להניח את כל החששות בצד ולשבת לדייט ראשון בתוך האפליקציה.

מתחילים: פתאום לטקסט יש פנים וקול – איזה הבדל! ומה עכשיו? מחפשים משפט פתיחה? יש מבוכה? לא רלוונטי!!! בלחיצת כפתור באפליקציה תקבלו נושא (טריגר) שישבור את הקרח ויתניע שיחה שיש בה הרבה יותר מרק מילים. על הדרך תקלטו את הווייב, את הצחוק ודברים אחרים ששפת הגוף מספרת. מיציתם את הנושא ורוצים להמשיך? בלחיצת כפתור תקבלו עוד טריגר שייתן ביטוי לצדדים אחרים באישיות שלכם. רוצים עוד? בלחיצת כפתור… וכן הלאה, מהר מאוד תבינו עם מי יש לכם עסק ואם אתם נמצאים במקום הנכון, בזמן הנכון עם האדם הנכון.

שתיקות ארוכות, מבוכה, חשש מידיים שזוחלות לאיפה שלא צריך… מישהו בכלל עוד זוכר את זה?!

דייט ראשון באפליקציה – הרווח כולו שלכם

אם בשלב כלשהו במהלך הדייט אחד מכם מרגיש שלא מתאים לו/לה, אין מה למשוך. בא לכם לסיים פשוט תגידו? המרחק הפיזי עושה את זה הרבה יותר קל מאשר בדייט פנים אל פנים. לא התאים הפעם, יתאים בפעם אחרת, אבל לפחות חסכתם יציאה מיותרת, זמן, כסף, מבוכה, אי נעימויות… וכו'.

יש קליק? נו טוב, אתם יודעים מה לעשות!

אפליקציית זה-רציני היא הדרך היעילה והבטוחה ביותר לקשר זוגי אמיתי. התחברו עכשיו ויש לכם סיכוי מצוין להכיר את החצי השני עוד היום. 

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
דילוג לתוכן