מה אומרת עליך תמונת הפרופיל?

ניתוח תמונות פרופיל באפליקציות ואתרי הכרויות

אם אתם משתמשים באתרי הכרויות ואפליקציות על מנת למצוא זוגיות, תופעת התמונות המטעות בוודאי אינה זרה לכם/ן. פעמים רבות, הרושם שמקבלים על מישהו מתמונת הפרופיל מפגיש אתכם בדייט הראשון (אם התקיים) עם אדם שהדמיון בינו לבין תמונת הפרופיל מקרי בהחלט. מכאן הדרך לאכזבה ותסכול קצרה מאוד והדייט מסתיים עוד לפני שהתחיל. 

הרבה יותר קל לזהות מי עומד מולנו באינטראקציה פנים אל פנים מאשר בשיחת טלפון והתרשמות מתמונות. מחקרים מגלים כי התפיסה הכללית שלנו על אדם נקבעת על סמך שבעה מרכיבים עיקריים: מראה חיצוני, הבעות פנים, שפת גוף, ריח גוף, צורת לבוש, התבטאות ומבטא.

בזמן שיש לנו כלים לבחון בשיחת טלפון ועל בסיס תמונות נתונים כמו מראה חיצוני, צורת לבוש, התבטאות ומבטא, איננו יכולים לבחון הבעות פנים, שפת גוף וריח. יתרה מזו, האופן בו אדם מתאר את עצמו במספר שורות באתר היכרויות ובשיחת טלפון, עשוי לחטוא למציאות. הסיבה לכך לא תמיד נעוצה במניפולטיביות או ניסיון להונות אותנו. ישנה תיאוריה פסיכולוגית בשם אפקט דאנינג קרוגר, לפיה רבים מאיתנו מפתחים תפיסה עצמית מסולפת. הדבר מתאפיין בהיעדרה של הבנה מוצקה של האני  ושל היכולות שלנו הלכה למעשה. במצב כזה, לא מן הנמנע שנתאר את עצמנו באופן לא מדויק.

על מנת לצמצם את הפערים המבאסים, בלשון המעטה, בין תמונה לאדם, הכנו עבורכם מדריך לבחינת תמונות פרופיל. המדריך מציע כלים לניתוח הפרופיל הפוטנציאלי, הסקת מסקנות ומניעת אכזבות מיותרות.

 

ניתוח משתמש על פי מה שהוא אומר, או לא אומר,  בתמונות

יש סברה הגורסת שמה שאתה עושה, מעיד עליך הרבה יותר ממה שאתה אומר על עצמך. האופן שבו אנו מתארים את עצמנו הוא לרוב שיקוף של הערכים שלנו, ואילו המעשים שלנו, משקפים את התכונות שלנו.

נקודות למחשבה ותשומת לב יתירה

  1. הבעה – זה האופן בו המשתמש/ת רוצה להיתפס: מחוייך, רציני, שקול, מעדיף לשמור על מרחב אישי, פתוח, או צריך קצת יותר זמן. מומלץ לגעת בנקודות האלו במהלך השיחה.
  2. האם המשתמש/ת מעלה תמונות בחברת אנשים נוספים/ חברים/ קרובי משפחה? רצוי לשים לב אם המשתמש העלה לפרופיל תמונות שצולמו באירועים משפחתיים או בחברת משפחתו דבר זה עשוי להעיד על קשר הדוק וחיבור לבני משפחה. תמונות בחברת חברים מסיום קורס קצינים או מטיולים משותפים למשל, יעידו על טיפוס חברתי שאוהב להעביר מרבית מזמנו במחיצת אנשים. לעומת זאת, פרופיל שבו בכל התמונות הוא או היא מצולמים בגפם, יכול להעיד על אדם יותר מופנם.
  3. מה הוא לובש בתמונות? האם המשתמש לובש בגדי מותגים בכל התמונות או שמעדיף לעטות על עצמו טי-שרט, דגמ"ח וסנדלים תנ"כיות? מהלבוש אנחנו יכולים להסיק הרבה על האדם שעומד מולנו. לבוש מתוקתק יכול להעיד על אדם שאוהב להתפנק, נהנה מחפצי נוי וחשוב לו שסביבת המגורים שלו תהיה אטרקטיבית. מצד שני, אדם שלובש בגדים יותר פשוטים ונינוחים יכול להיתפס כמישהו שמעריך כנות, ומדבר באופן ישיר. כמו כן ייתכן שהדברים שמעסיקים אותו יהיו יותר מתחומים מופשטים כמו פילוסופיה ורוחניות.
  4. האם תמונות הפרופיל צולמו במקומות אורבניים/ חיק הטבע/ בסביבת בעלי חיים? הסביבה שבה מצולם המשתמש יכולה לגלות לנו הרבה על הזיקה שלו למקומות שבהם הוא מבלה. רקע אורבני יכול להיתפס כאדם שגר במרכז העיר ושאולי פחות מתחבר לטבע. הוא או היא אולי יעדיפו לבלות סופ"ש רומנטי ברומא או עיר גדולה אחרת. מצד שני, רקע של מקומות בחיק הטבע יעידו לרוב על מי שאוהב לטייל בטבע ואולי ירצה לבלות סופשבוע של קמפינג במדבר עם גיטרה, ערכת קפה ופויקה.
  5. האם בתמונות שלו יש הרבה אלמנטים שחוזרים על עצמם כמו שעון/ רכב/ צעיף של קבוצת כדורגל וכו'? אלמנטים כאלו יכולים לספר לנו על התחביבים ועל תחומי העניין של המשתמש. תמונות ממשחקי כדורגל או תמונות במוזיאון מספרות לנו סיפור שונה לחלוטין על תחומי העניין שיש לאותו משתמש. אלמנטים כמו שעון או מחשב נייד יכולים לספר על מישהו מחושב שאוהב להיות רוב הזמן מחובר למה שקורה מסביבו. ספרים ברקע או חוברות קומיקס מספרות לנו על אדם בעל דמיון שאוהב לקרוא.

בשורה התחתונה – תמונה אחת שווה אלף מילים, וחשוב לדעת לקרוא אותה

כן, חשוב לשים לב לפרטים בתמונה ולנתח אותם. אפשר ללמוד מהתמונות הרבה דברים פרט למראה הז'ורנלי. דבר זה יכול לעזור מאוד בשלב גיבוש הרושם הראשוני ולמנוע אכזבה בהמשך.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

הירשמו לניוזלטר

וקבלו חדשות, עדכונים, כתבות ועצות בנושא דייטים וזוגיות!

דילוג לתוכן